Son Yazılar

27 Kasım 2017 Pazartesi

Yaygın Eğitimin Olumlu Ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?
- İNTERNET GÜNLÜĞÜ yazdı. 0

.

Yaygın eğitim hayatın her anında


 Örgün eğitim olanaklarından hiç yararlanamamış olanlar, örgün eğitimin zamana karşı vurgusunun aksine hayatının herhangi bir yaş aralığında mesleki yeterlilik, meslek edinme adımının başlangıcı veya geliştirilmesi adına ülke olanakları dahilinde oluşturulan bir eğitim sistemidir. Halk eğitim merkezlerinin ve milli eğitim destekli sunulan hizmet olarak bilinmektedir.

 Yaygın eğitimin hayatımıza kattıkları


 Örgün eğitim sürecine yetişemeyen, fırsatı olmayan, türlü aksilikler sebebiyle hobilerine,eğitimine geç kalmış insanlar için belkide paha biçilmez olanaklarındandır. Maddi ve manevi destekli olan yaygın eğitim, insanlar arasında iletişimi kolaylaştırıp, her türlü yaştan insanların bir arada belirli kontenjan dahilinde kişisel gelişim ve kişisel farklılıkları kabul ettirmede olumlu etkiler yaratan bir sistemdir. Kaç yaşında olursan ol insanları hayatı daha yaşanılır hale getirmede etkilidir. Sosyalleşmede iyi etkiler edinildiği kaçınılmaz gerçeklerdendir.

 Yaygın eğitimin eksik kalan yanları


 Oldukça yararlı olan yaygın eğitim süreci iyi değerlendirildiğinde halk eğitim merkezlerinde ve milli eğitim bakanlığı dahilinde organize edilen yaygın eğitim kurumları belirli kursiyer kayıtlarının kriter konulması ve o sayının altında kalan kurs başvurularının olması o kursun açılmasını engellemekte ve başvuru yapan o insanların beklentilerini karşılamayınca öz güven ve hobilerinin peşine düşme isteğini köreltmektedir. Bu sebeple kurs çeşitliliği yanı sıra kursiyer sayı alt sayısının aşağıya çekilmesi halinde bire bir olma olasılı ve o kurstan beklentinin daha yüksek düzeye çıkmasına ortam hazırlayacaktır

 Kurum eksikliğinin yanı sıra bir de kursiyerlerinde kayıt oldukları o kursa ve eğitmenlerine karşı zaman zaman hassas davranmayıp belirli saat verilen kurslarına devamsızlık yapmaları, örgün eğitimdeki ciddiyeti yok sayıp dikkatsiz ve sadece belge odaklı düşünüp edindikleri o mesleğin sertifikasını layıkıyla almadıkları da aşikardır.

 Kursiyerlerin hassas davranıp eğitmenleri önderliğinde belirli saat süresince aldıkları kurslara karşı verimli olmak adına yeterli konsantrasyon edinip kursu daha verimli hale getirmede istekli olmalıdırlar. O kursun eğitmeni karşısında alanında uzman olduğu programı anlatırken karşılıklı alınan hazzın tadına varıp daha verimli bir süreç işleyecektir.

 Yaygın eğitim insanların hayatına ilgili kurumlarca verilen olanaklardan hobilerine,tercihlerine, ilgilerine göre edinmek istedikleri eğitimlerdendir. Bu eğitimin tam bir verimlilik ve yarar ile kurulması aşikardır. Ancak eğitmenler ve kursiyerlerce karşılıklı duyarlılıkta eklendiği vakit hayat boyu eğitimin insanın yaşamını daha pozitif, daha işe yarar ve çoğu kez hobi edinmeyi geçip insanların kendi dünyalarında bir meslek edinmelerinde çok başarılı sistemdir. Kişinin istekli olması ve kurumunda verimliliği her yaştan insanların tercihine girmesine teşkil eden sebeplerdendir.
« ÖNCEKİ YAZILAR
SONRAKİ YAZILAR »

Hiç yorum yok

Yorum Gönder