Yaygın eğitim hayatın her anında
Örgün eğitim
olanaklarından hiç yararlanamamış olanlar, örgün eğitimin zamana karşı
vurgusunun aksine hayatının herhangi bir yaş aralığında mesleki yeterlilik,
meslek edinme adımının başlangıcı veya geliştirilmesi adına ülke olanakları
dahilinde oluşturulan bir eğitim
sistemidir. Halk eğitim merkezlerinin ve milli eğitim destekli sunulan hizmet
olarak bilinmektedir.
Yaygın eğitimin hayatımıza kattıkları
Örgün eğitim sürecine
yetişemeyen, fırsatı olmayan, türlü aksilikler sebebiyle hobilerine,eğitimine
geç kalmış insanlar için belkide paha biçilmez olanaklarındandır. Maddi ve
manevi destekli olan yaygın eğitim, insanlar arasında iletişimi kolaylaştırıp,
her türlü yaştan insanların bir arada belirli kontenjan dahilinde kişisel
gelişim ve kişisel farklılıkları kabul ettirmede olumlu etkiler yaratan bir
sistemdir. Kaç yaşında olursan ol insanları hayatı daha yaşanılır hale
getirmede etkilidir. Sosyalleşmede iyi etkiler edinildiği kaçınılmaz
gerçeklerdendir.
Yaygın eğitimin eksik kalan yanları
Oldukça yararlı olan
yaygın eğitim süreci iyi değerlendirildiğinde halk eğitim merkezlerinde ve milli eğitim bakanlığı dahilinde organize
edilen yaygın eğitim kurumları belirli kursiyer kayıtlarının kriter konulması
ve o sayının altında kalan kurs başvurularının olması o kursun açılmasını
engellemekte ve başvuru yapan o insanların beklentilerini karşılamayınca öz
güven ve hobilerinin peşine düşme isteğini köreltmektedir. Bu sebeple kurs
çeşitliliği yanı sıra kursiyer sayı alt sayısının aşağıya çekilmesi halinde bire
bir olma olasılı ve o kurstan beklentinin daha yüksek düzeye çıkmasına ortam
hazırlayacaktır
Kurum eksikliğinin
yanı sıra bir de kursiyerlerinde kayıt oldukları o kursa ve eğitmenlerine karşı
zaman zaman hassas davranmayıp belirli saat verilen kurslarına devamsızlık
yapmaları, örgün eğitimdeki ciddiyeti yok sayıp dikkatsiz ve sadece belge
odaklı düşünüp edindikleri o mesleğin sertifikasını layıkıyla almadıkları da
aşikardır.
Kursiyerlerin hassas
davranıp eğitmenleri önderliğinde belirli saat süresince aldıkları kurslara
karşı verimli olmak adına yeterli konsantrasyon edinip kursu daha verimli hale
getirmede istekli olmalıdırlar. O kursun eğitmeni karşısında alanında uzman
olduğu programı anlatırken karşılıklı alınan hazzın tadına varıp daha verimli
bir süreç işleyecektir.
Yaygın eğitim insanların hayatına ilgili
kurumlarca verilen olanaklardan hobilerine,tercihlerine, ilgilerine göre
edinmek istedikleri eğitimlerdendir. Bu eğitimin tam bir verimlilik ve yarar
ile kurulması aşikardır. Ancak eğitmenler ve kursiyerlerce karşılıklı
duyarlılıkta eklendiği vakit hayat boyu eğitimin insanın yaşamını daha pozitif,
daha işe yarar ve çoğu kez hobi edinmeyi geçip insanların kendi dünyalarında
bir meslek edinmelerinde çok başarılı sistemdir. Kişinin istekli olması ve
kurumunda verimliliği her yaştan insanların tercihine girmesine teşkil eden
sebeplerdendir.
Hiç yorum yok
Yorum Gönder