Denizlili matematik öğretmeni Gürkan Sarıdaş'ın yüksek lisans tezi dahilinde yaptığı araştırma, Türkiye'de öğretmenlerin mesleki kabiliyetlerini artırmak için azami Facebook grupları üzerinden eğitim aldığını ortaya koydu.
Sarıdaş, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü 'Çevrimiçi ortamlarda öğretmenler kadar oluşturulan öğrenme topluluklarının öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisinin incelenmesi' konulu yüksek lisans tezinin sonuçlarını İHA'ya anlattı.
Çözümleme için 287 hoca ile görüşmeler yaptığını bildiren Sarıdaş, öğretmenler tarafından oluşturulan mesleki gelişim topluluklarının, web ortamlarına taşındığını kaydetti. Öğretmenlerin topluluklarda paylaşılan içeriklerle ve kendi arasında etkileşimde bulunarak meslek birlikli öğrenme yoluna gittiklerini anlatan Sarıdaş, öğretmenlerin en fazla Facebook gruplarını kullandığını ifade etti.
Bu gruplarda öğretmenlerin günün büyük bir çoğunluğunda aktif olduğunu ve meslektaşları tarafından paylaşılan içeriğe derhal ulaşabildiğini anlatan Sarıdaş, şöyle konuştu: "Öğretmenler sosyal medyadaki gruplarda öğretmenlerin paylaştığı içeriğe yorum ve paylaşımlarla katıda bulunabiliyor. Facebook gruplarıyla kendilerini geliştirmeye çalışan öğretmenler bu platformda azami öğretim yöntem ve tekniklerine odaklanıyorlar. bununla beraber güncel mesleki konuları peşine düşüp takip etme noktasında faydalanıyorlar.
Öğretmenlerin bu cins gruplarda yer alma nedenlerinin en başında, süratli ve idareli bir şekilde bilgiye erişim imkanı geliyor. Öğretmenlerin görüşlerine tarafından Facebook grupları öteki mesleki gelişim gruplarına oranla daha seri, daha yenilikçi ve daha ulaşılabilir durumdadır."
Öğretmenler diğer eğitimcileri de gruplara eğlence ediyor
Sarıdaş, söz konusu grupların öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu katkıda bulunduğunu ve öğretmenlerin veri, maharet, deneyim ve tutumlarını geliştirmede bu topluluklardan faydalandığını belirterek, grupların şipşak değişen öğretim yöntem ve teknikleri ile öğrenci merkezli uygulamalarda verimliliğini artırdığını söyledi.
"Öğretmenler oluşturdukları topluluklar üzerinden kendi görüntü açılarını güncelleyebiliyor, vizyonlarını geliştirebiliyor" diyen Sarıdaş, değerlendirmesine, "Çabuk kapsamında yaptığımız görüşmelerde gördük ama Facebook grubu üyesi öğretmenler öteki meslektaşlarını da bu gruplarda görmek istiyor" biçiminde konuştu.
"Bilgiyi daha çabuk ve hesaplı şekilde elde edebiliyoruz"
Alıştırma zarfında görüşüne yer bahşedilen Sosyal Bilgiler öğretmeni Halil İbrahim Demirdöğer de yapılan çalışmayla öğretmenlerin sosyal medyada nasıl zaman geçirdiklerinin saptandığını kaydetti. Günümüzde pek fazla alanda paylaşımların sosyal ağlar üzerinden yapıldığını hatırlatan Demirdöğer, öğretmenlerin de teknolojinin imkanlarını verimli bir şekilde kullanmaya çalıştığını söyledi.
Demirdöğer, "Mektep ortamında bir gelişme olduğunda ya da bir müfredat değişikliği söz konusu olduğunda bunları sosyal ağ grupları üzerinden çarçabuk paylaşabiliyoruz. sosyal medya eğitimcilere hızlı bilgi akışı imkanı veriyor. Öteki öğretmen arkadaşlarımızın bir alandaki yeni bir çalışmayı nasıl oluşturacağı konusunda bilgileri hemencecik elde edebiliyoruz. Facebook üstünde kurulan gruplarda meslektaşlarımızın alanları hakkında paylaştıkları yorumlardan deneyim elde edebiliyoruz. Baktığımız vakit eğitimciler için düzenlenen herzamanki öğretmen seminerlerinde emin sayıda hoca oluyor. Lakin sosyal ağ gruplarında yüz binlerce öğretmen var. Bir yorumla onlara ulaşabiliyorsunuz. Sizin orada yazacağını bir cümleyi en düşük bin birey açıklama yaparak okuyor. Bilgiyi daha seri ve ekonomik şekilde elde edebiliyoruz. Çok kısa sürede en içten bilgiye ulaşmış bulunuyoruz."
Hiç yorum yok
Yorum Gönder